.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلنگر روحانی

 شمال نیوز: نکاتی که رییس‌جمهور در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد، تشریح شرایط واقعی جامعه ایرانی از زاویه نگاه به ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی است که همانند تلنگری در شناساندن وضعیت فعلی کشور در این حوزه محسوب می‌شود.

شرق نوشت: نکاتی که رییس‌جمهور در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد، تشریح شرایط واقعی جامعه ایرانی از زاویه نگاه به ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی است که همانند تلنگری در شناساندن وضعیت فعلی کشور در این حوزه محسوب می‌شود. جمع‌بندی‌ها حکایت از آن دارد که دو نوع رویکرد غالب در نگاه مسوولان کشور به چالش‌ها وجود دارد. برخی با وجود مشاهده مشکلات و نارسایی‌ها، بنای بیان آن را ندارند و در سوی مقابل، مسوولانی هستند که «انکار»کردن را، نه‌تنها باعث حل مشکل نمی‌دانند بلکه آن را مسبب مشکلات بعدی می‌دانند.

با شناختی که از آقای روحانی وجود دارد این انتظار منطقی دور از ذهن نیست که آشکار‌تر از بقیه، حقایق اطراف را ببیند و آن را برای ارایه راهکار، با نخبگان جامعه در میان بگذارد. اینکه فضای جامعه کاملا دگرگون شده است کافی نیست. قوه‌مجریه، دارای توانایی و وظایف مشخص است و برای «حل» موضوع، مجموعه ارکان کشور باید این حقایق را به‌خوبی رصد کرده و به‌دنبال راهکارهای نوین باشند. اگر ایجاد تغییر هم مدنظر باشد، به شناخت درست پدیده نیاز دارد. پس از آن باید از صاحبنظران و متخصصان برای ایجاد تغییر کمک گرفت. آنچه مشخص است تا پیش از این، عزم جدی در این‌باره مشاهده نشده است و برخی به‌دنبال کتمان واقعیت و عدم ارایه آمار بوده و توان خود را در بیان‌نکردن حقایق می‌بینند. در دنیای توسعه‌یافته، قدرت حاکمیت در انتشار آمار، اطلاعات و وقایع است و این میزان ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی، نشان می‌دهد نباید خلاف جریان حرکت کرد. رییس‌جمهور به‌درستی به نگاه جوانان به ابزارهایی چون ماهواره اشاره کرده است. این برای اولین‌بار نیست که با ابزارهای دنیای جدید مواجه می‌شویم.

انسان از ابتدا دنبال تغییر بوده و هربار خود را با آن سازگار کرده است و ایرانیان در این بین، پیشینه درخشانی دارند. باید امکان بارورشدن به جامعه داده شود. اگر در مقابل تغییرات موضع‌گیری نکنیم و مجال روبه‌روشدن با آن را به جامعه بدهیم، مکانیسم‌های دفاعی مواجهه توسط خود جامعه و نخبگان و اندیشمندان، فعال خواهد شد وگرنه جامعه شبیه انسانی خواهد شد که دچار مرگ مغزی شده و به‌صورت مصنوعی با «دستگاه» زنده مانده است. جامعه صلاحیت روی‌پاایستادن دارد. «هدایت فرهنگی» را به نخبگان بسپاریم تا همانگونه که رییس‌جمهور اشاره کرد از «انفعال فرهنگی» و «انفعال و آسیب اجتماعی» فاصله بگیریم. باید سخنان رییس‌جمهور را به فال نیک گرفت و به فهم جوانان و اندیشمندان باور داشت. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.